Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home3/necro666/public_html/www.bicycletta.be/wp-content/plugins/easy-facebook-likebox/includes/easy-custom-facebook-feed-widget.php:3) in /home3/necro666/public_html/www.bicycletta.be/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php on line 60
Lapierre Xelius betovert al van bij de eerste meters - Bicycletta
lapierre xelius sl

Lapierre Xelius betovert al van bij de eerste meters

Zowel de Xelius als de Xelius EFI van Lapierre hebben hun waarde al bewezen in het peloton, vooral door de efficiënte en veelzijdige karaktereigenschappen. Hierop op voortvloeiend heeft de Xelius SL maar 1 doel: de top van het podium bereiken! Een fantastische klimmer, licht en stijlvol, de Xelius betovert je al tijdens de eerste meters. Het R&D team heeft nog meer dan voorheen de samenwerking met het FDJ team opgezocht om een fiets te ontwikkelen.

De Xelius is niet de enige fiets binnen de SL trend. Na een fantastische introductie in stijl (winnaar van het Franse kampioenschap, de Vuelta en de Giro en een derde plaats in de Tour de France) heeft de Aircode een kleine makeover gekregen voor het nieuwe seizoen. Er is een totaal van 110 gram in gewicht verwijderd. Dit zal misschien niet veel lijken, maar het kan zeker het verschil maken tijdens een grote ronde van een aantal weken.

Rémi Gribaudo, Lapierre racefietsen R&D project leider:
“ Het FDJ team gaf ons een simpele opdracht, voor zover simpel het juiste woord is: om voor hen de beste klimfiets te maken, met een licht frame maar wel met dezelfde stijfheid en stevigheid als hiervoor. We hebben hierin enkel vooruit gedacht, startend met het gewicht van het laagste punt van de fiets. Hierdoor konden we het zwaartepunt lager leggen en daardoor de bovenkant van de fiets lichter maken. Voordeel hiervan is dat de fiets beter beweegt als de rijder op de pedalen staat. We hebben ook de positie van de achterbrug veranderd, door deze direct aan de bovenbuis vast te maken op een plaats welke het minst frictie en stress geeft. Natuurlijk allemaal met het doel om de bovenkant lichter te maken. Dit geeft ons ook de mogelijkheid om te spelen met de beweging van de zitbuis en daardoor de fiets iets comfortabeler te maken. De rijders zullen dit nooit bovenaan hun verlanglijstje zetten, maar toch is het voor ons belangrijk!”